Hei sinä,
Mitä kuuluu? Toivottavasti voit hyvin. Minulla on mielessä ajatuksia, jotka tahtoisin jakaa kanssasi. Ajattelin tänään aloittaa kertomaan kolmesta sukupolvesta - kahdesta äidistä ja kolmesta tyttärestä. Lähinnä purkautumaan, jotta saisin oman pääni selkenemään. Jos sinulla on jotain vastaavaa mielen päällä, niin jätä ihmeessä kommentti, lukisin niitä mielelläni.
Meitä on kolme. Minä, äitini ja tyttäreni. Ikäeroa kumpaankin suuntaan on noin kolmekymmentä vuotta. Kun Tytär syntyi, aloin pohdiskella sitä miten minusta tuli minä, ja millainen se minä oikein on. Miksi suhde äitiin on välillä niin vaikea ja miten välttää samat karikot oman tyttäreni kanssa samalla karahtamatta muille kiville? Välillä tuntuu kuin hakkaisin päätäni seinään äitini kanssa. Tytär puolestaan on vielä niin pieni, että hän on kuin kirjoittamaton kirja. Kaikki mitä teen tulee vaikuttamaan hänen minänsä kehittymiseen. Vastuu on valtava, puoleen ja toiseen.
Tästä jatkan. Aurinkoista talvipäivää,
t. K. Polvi
tiistai, 4. maaliskuu 2008
Kommentit